Confermato il Wii Motion Plus per Zelda Wii
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.Tomlink.- Newser
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Re: Confermato il Wii Motion Plus per Zelda Wii
Un ulteriore passo verso lo Zelda su binari Ovviamente scherzo, ma qualche sezione in prima persona potrebbe starci tranquillamente.
Rebornman- Newser
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Re: Confermato il Wii Motion Plus per Zelda Wii
mmmm sbav mi piace come idea
latios- Pac-Man
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Re: Confermato il Wii Motion Plus per Zelda Wii
Io spero veramente di avere il controllo che c'è in Wii Sports Resort.
Se fosse anche per l'arco sarebbe il top.
Se fosse anche per l'arco sarebbe il top.
Re: Confermato il Wii Motion Plus per Zelda Wii
Sbavooooooooo :Q____ Non so niente del gioco ovviamente ma confido nel grande Miya!!!
WhiteFox- Okami
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Re: Confermato il Wii Motion Plus per Zelda Wii
A detta del Maestro, in Wii Sports Resort ci sarà una piccola anticipazione riguardo al prossimo capitolo di Zelda. Molto probabilmente si riferiva alla chanbara e al tiro con l'arco. Questo è poco ma sicuro. Spero solo che non facciano boiate del tipo metterlo COMPLETAMENTE in prima persona...
Leggo in giro che questo può essere probabilmente l'ultimo capitolo della saga. (su Wii o proprio la fine fine?) Comunque, se fosse DAVVERO l'ultimo capitolo della saga (in generale), beh... c***o CHE CAPOLAVORO!
Leggo in giro che questo può essere probabilmente l'ultimo capitolo della saga. (su Wii o proprio la fine fine?) Comunque, se fosse DAVVERO l'ultimo capitolo della saga (in generale), beh... c***o CHE CAPOLAVORO!
Re: Confermato il Wii Motion Plus per Zelda Wii
Miyamoto stesso ha confermato che il genere non cambierà quindi niente 1a persona(per fortuna ) o caxxate varie.
Re: Confermato il Wii Motion Plus per Zelda Wii
iL Monta© ha scritto:Miyamoto stesso ha confermato che il genere non cambierà quindi niente 1a persona(per fortuna ) o caxxate varie.
Grazie Monta, mi hai salvato la vita.
WhiteFox- Okami
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Re: Confermato il Wii Motion Plus per Zelda Wii
ma il wii motion plus dovrà essere calibrato spesso come in wii sports resort?
Re boo695- James Bond(GE Version)
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Re: Confermato il Wii Motion Plus per Zelda Wii
Io credo che possano mettere una calibrazione solo per ogni volta che si inserisce il DVD nel Wii.
Non credete che avranno imparato qualcosa dall'esperienza di Wii Sports Resort? (io dico si, motivo: la tecnologia è fatta per evolversi)
Non credete che avranno imparato qualcosa dall'esperienza di Wii Sports Resort? (io dico si, motivo: la tecnologia è fatta per evolversi)
Re: Confermato il Wii Motion Plus per Zelda Wii
ma è opzionale oppure è obbligatorio?
se la seconda vorrei che almeno lo mettessero come in resort
se la seconda vorrei che almeno lo mettessero come in resort
latios- Pac-Man
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Re: Confermato il Wii Motion Plus per Zelda Wii
Io non credo che un profondo cambiamento del gameplay equivalga ad un pessimo gioco.
Tralasciando l'indiscrezione sulla prima persona, un buon team di sviluppo può rivoluzionare una serie accompagnando un nuovo gameplay con una serie di caratteristiche proposte a regola d'arte (ricordate un certo Metroid Prime? Alcuni gridarono addirittura allo scandalo).
Tralasciando l'indiscrezione sulla prima persona, un buon team di sviluppo può rivoluzionare una serie accompagnando un nuovo gameplay con una serie di caratteristiche proposte a regola d'arte (ricordate un certo Metroid Prime? Alcuni gridarono addirittura allo scandalo).
Re: Confermato il Wii Motion Plus per Zelda Wii
Bonsh ha scritto:Leggo in giro che questo può essere probabilmente l'ultimo capitolo della saga. (su Wii o proprio la fine fine?) Comunque, se fosse DAVVERO l'ultimo capitolo della saga (in generale), beh... c***o CHE CAPOLAVORO!
Haha, che divertente questa barzelletta. Gente che non si sa cosa ha fumato e sbaglia la traduzione di qualche articolo. Probabilmente si intende "definitivo".
Rebornman- Newser
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Re: Confermato il Wii Motion Plus per Zelda Wii
Secondo me il WMP lo implementeranno meglio che in Resort. Non c'è motivo di preoccuparsi latios...
WhiteFox- Okami
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Re: Confermato il Wii Motion Plus per Zelda Wii
Arrapaman ha scritto:Bonsh ha scritto:Leggo in giro che questo può essere probabilmente l'ultimo capitolo della saga. (su Wii o proprio la fine fine?) Comunque, se fosse DAVVERO l'ultimo capitolo della saga (in generale), beh... c***o CHE CAPOLAVORO!
Haha, che divertente questa barzelletta. Gente che non si sa cosa ha fumato e sbaglia la traduzione di qualche articolo. Probabilmente si intende "definitivo".
Ma io tvb lo stesso.
Questo non deve essere l'ultimo capitolo della saga. Altrimenti gli ardcor gheimer vivrebbero a Mario e Metroid, e non va per nulla bene.
Re: Confermato il Wii Motion Plus per Zelda Wii
ma infatti lui non parlava di te, parlava di quelli che ti hanno informato...e poi gli hai toccato Zelda...eh no...eh no...Bonsh ha scritto:Arrapaman ha scritto:Bonsh ha scritto:Leggo in giro che questo può essere probabilmente l'ultimo capitolo della saga. (su Wii o proprio la fine fine?) Comunque, se fosse DAVVERO l'ultimo capitolo della saga (in generale), beh... c***o CHE CAPOLAVORO!
Haha, che divertente questa barzelletta. Gente che non si sa cosa ha fumato e sbaglia la traduzione di qualche articolo. Probabilmente si intende "definitivo".
Ma io tvb lo stesso.
Questo non deve essere l'ultimo capitolo della saga. Altrimenti gli ardcor gheimer vivrebbero a Mario e Metroid, e non va per nulla bene.
Re: Confermato il Wii Motion Plus per Zelda Wii
Ottima notizia veramente :-D
Verrà un capolavoro
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Dann- Lucario
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Re: Confermato il Wii Motion Plus per Zelda Wii
Aonuma parla, noi ascoltiamo: http://www.officialnintendomagazine.co.uk/article.php?id=13313
"It is something we used to talk about with Mr Miyamoto, and he and I agree that if we are following the same structure again and again, we might not be able to give long time Zelda fans a fresh surprise."
"So we have been trying something new in terms of the structure of the Wii version of the new Zelda game this time. I am really hopeful that people will be surprised with the changes we have implemented for this Wii version."
Lui e Miyamoto hanno convenuto della necessità di modificare la struttura di Zelda, così da sorprendere i fans di lunga data.
E forse all'E3 2010 vedremo qualcosa.
"It is something we used to talk about with Mr Miyamoto, and he and I agree that if we are following the same structure again and again, we might not be able to give long time Zelda fans a fresh surprise."
"So we have been trying something new in terms of the structure of the Wii version of the new Zelda game this time. I am really hopeful that people will be surprised with the changes we have implemented for this Wii version."
Lui e Miyamoto hanno convenuto della necessità di modificare la struttura di Zelda, così da sorprendere i fans di lunga data.
E forse all'E3 2010 vedremo qualcosa.
Rebornman- Newser
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Re: Confermato il Wii Motion Plus per Zelda Wii
se stupiscono me potete star certi che è un gran gioco...per ora sto ancora sbadigliando pensando a TP...senza offesa per coloro che lo hanno apprezzato, io nel frattempo mi rigioco OoT per rinfrescare la mia parzialità nei confronti di tutti gli Zelda a venire
Re: Confermato il Wii Motion Plus per Zelda Wii
Altra intervista di Aonuma, questa volta al Guardian.
Eiji Aonuma, director of the Legend of Zelda franchise, has an apology to make. "The Water Temple in the Ocarina of Time was notorious for being very tough to conquer," he says. "I am most sorry that it was not easy for you to put on and take off the heavy boots; that all the time you had to visit the inventory.
"I am," he continues, genuine regret evident in his tone, "very sorry about that. I should have made it much easier to switch to the heavy boots."
His favourite among his dungeon designs so far, the Ocarina of Time's ingenious Water Temple is marred in his eyes by this slight ergonomic flaw. "Aside from the problem with the boots," he continues, "I like the Water Temple so much."
Aonuma's first job for Nintendo was the design of the intricate temples and dungeons for The Legend of Zelda: Ocarina of Time, and he has been director of the Zelda franchise on every title since Ocarina's 1998 release, including the latest instalment, Spirit Tracks (released on DS on 7 December in the US and 11 December in the UK). He is also working on a new Wii addition to the series.
Welcome to the dungeon
His background, however, is in the design of marionettes, not video games. "At college, I was making wooden dolls. Not simple wooden dolls, but mechanical dolls, ones that were able to play musical instruments, able to dance. I loved people seeing them and being surprised, watching them wonder how these kind of things could be done, what kind of gimmicks were inside."
From the start, he says, it was clear there would be parallels between making these dolls and designing dungeons for games. "I did an interview , and had my first encounter with [Nintendo's chief developer] Shigeru Miyamoto, who happened to love the dolls I brought. He said: 'If you want to make things like that, Nintendo might be a good place for you to work.' So that's how I decided to work for the company."
Like Miyamoto, Aonuma confesses not to play games much as relaxation. Once again, he is apologetic, penitent. "Sometimes I hear stories of other developers who play video games in their leisure time in order to remove the stresses of video game-making. I am sorry that I cannot be that kind of hardcore gamer myself. Whenever a lot of people are playing with certain software, I try to play these games because I want to know what's in them that is capturing so much attention. That's part of my job, though."
Instead, Aonuma relaxes with music: he is the leader of a 40-piece band, founded by Nintendo employees. Their name is, of course, a Zelda reference: The Wind Wakers.
He admires the Professor Layton series of puzzle games on the DS for their "interesting presentation style", but says that he is no good at "jump games" such as Mario. "I always miss the point where I should land, and I always cry out and say 'Wait a minute, is this the end of the whole story? Is there no rescue from that?'" This is, he says, the root of Ocarina of Time's auto-jump system.
Aonuma approaches games as he approached his puppets: as a craft. They are mechanical puzzles, designed to inspire wonder as they are understood and solved. "Surprise" is a word he keeps returning to. He loved the way that his dolls "surprised people", and what first drew him to Nintendo was his observation that they were "trying to surprise people with video games". His highest praise for Miyamoto is that, after 12 years, he "still comes up with ideas that really surprise me". Surprise, for Aonuma, means the wonder of discovery.
It is because he does not want to spoil the "pleasant surprise" that he is reluctant to reveal details about the forthcoming Wii version. However, he does offer a teaser about transportation for the series' protagonist, Link.
"I have an eight-year-old son myself at home, and quite recently he started playing The Phantom Hourglass for DS, because when the software first hit the market he was too young. When he started playing with the boat, I told him: 'In the next Zelda, you are going to be able to ride on the train.' He answered: 'OK, Dad, first boat, and then train? Surely next time, Link is going to fly in the sky ... '"(Per i non anglofoni, il figlio di otto anni, giocando a The Phantom Hourglass, ha detto al padre: "Ok, prima la barca, poi il treno? Allora la prossima volta Link volerà per il cielo...")
Aonuma pauses, grinning. "I just don't know. If many people make many speculations ... some of them might be correct. Right now, I have to refrain from commenting on anything."("Molte persone fanno differenti speculazioni. Alcune potrebbero corrispondere. Al momento, devo evitare qualsiasi commento".)
Wii move
One aspect of the Wii version that Aonuma is more than happy to talk about is its control system: it will be the first Zelda title to use MotionPlus.
"With this attachment, your minute hand movements are more precisely reflected … You can feel it so naturally and so intuitively. It's not just an improvement over the movement of Link himself: the realisation of your more minute movements on the screen will expand the entire gameplay. I believe that we will be able to offer some great innovations in the new Legend of Zelda. Of course I have to refrain from giving any details, but we are contemplating altering the way the game progresses in comparison with all the past Legend of Zelda franchises." He looks apologetic again as he catches himself short of giving something away. "But I have to stop talking here."
Curriculum vitae
Age 46
Education
1988 Completed a master's degree in composition design from School of Design of the Faculty of Fine Arts, Tokyo National University of Fine Arts & Music
Career
1988 Started working for Nintendo. Has worked on the following titles: The Legend of Zelda: Ocarina of Time; The Legend of Zelda: Majora's Mask; The Legend of Zelda: The Wind Waker; The Legend of Zelda: Twilight Princess; The Legend of Zelda: Four Swords Adventures; The Legend of Zelda: Phantom Hourglass; The Legend of Zelda: Spirit Tracks
Fa quasi tenerezza, addirittura si scusa per un problema insignificante di un gioco di quasi 11 anni fa! L'intervista è interessante e nulla è rivelato riguardo il nuovo episodio di Zelda, ma la parte in grassetto è volutamente mascherata da congettura. Quando mai si è visto un Link che vola? Oh mamma...
Eiji Aonuma, director of the Legend of Zelda franchise, has an apology to make. "The Water Temple in the Ocarina of Time was notorious for being very tough to conquer," he says. "I am most sorry that it was not easy for you to put on and take off the heavy boots; that all the time you had to visit the inventory.
"I am," he continues, genuine regret evident in his tone, "very sorry about that. I should have made it much easier to switch to the heavy boots."
His favourite among his dungeon designs so far, the Ocarina of Time's ingenious Water Temple is marred in his eyes by this slight ergonomic flaw. "Aside from the problem with the boots," he continues, "I like the Water Temple so much."
Aonuma's first job for Nintendo was the design of the intricate temples and dungeons for The Legend of Zelda: Ocarina of Time, and he has been director of the Zelda franchise on every title since Ocarina's 1998 release, including the latest instalment, Spirit Tracks (released on DS on 7 December in the US and 11 December in the UK). He is also working on a new Wii addition to the series.
Welcome to the dungeon
His background, however, is in the design of marionettes, not video games. "At college, I was making wooden dolls. Not simple wooden dolls, but mechanical dolls, ones that were able to play musical instruments, able to dance. I loved people seeing them and being surprised, watching them wonder how these kind of things could be done, what kind of gimmicks were inside."
From the start, he says, it was clear there would be parallels between making these dolls and designing dungeons for games. "I did an interview , and had my first encounter with [Nintendo's chief developer] Shigeru Miyamoto, who happened to love the dolls I brought. He said: 'If you want to make things like that, Nintendo might be a good place for you to work.' So that's how I decided to work for the company."
Like Miyamoto, Aonuma confesses not to play games much as relaxation. Once again, he is apologetic, penitent. "Sometimes I hear stories of other developers who play video games in their leisure time in order to remove the stresses of video game-making. I am sorry that I cannot be that kind of hardcore gamer myself. Whenever a lot of people are playing with certain software, I try to play these games because I want to know what's in them that is capturing so much attention. That's part of my job, though."
Instead, Aonuma relaxes with music: he is the leader of a 40-piece band, founded by Nintendo employees. Their name is, of course, a Zelda reference: The Wind Wakers.
He admires the Professor Layton series of puzzle games on the DS for their "interesting presentation style", but says that he is no good at "jump games" such as Mario. "I always miss the point where I should land, and I always cry out and say 'Wait a minute, is this the end of the whole story? Is there no rescue from that?'" This is, he says, the root of Ocarina of Time's auto-jump system.
Aonuma approaches games as he approached his puppets: as a craft. They are mechanical puzzles, designed to inspire wonder as they are understood and solved. "Surprise" is a word he keeps returning to. He loved the way that his dolls "surprised people", and what first drew him to Nintendo was his observation that they were "trying to surprise people with video games". His highest praise for Miyamoto is that, after 12 years, he "still comes up with ideas that really surprise me". Surprise, for Aonuma, means the wonder of discovery.
It is because he does not want to spoil the "pleasant surprise" that he is reluctant to reveal details about the forthcoming Wii version. However, he does offer a teaser about transportation for the series' protagonist, Link.
"I have an eight-year-old son myself at home, and quite recently he started playing The Phantom Hourglass for DS, because when the software first hit the market he was too young. When he started playing with the boat, I told him: 'In the next Zelda, you are going to be able to ride on the train.' He answered: 'OK, Dad, first boat, and then train? Surely next time, Link is going to fly in the sky ... '"(Per i non anglofoni, il figlio di otto anni, giocando a The Phantom Hourglass, ha detto al padre: "Ok, prima la barca, poi il treno? Allora la prossima volta Link volerà per il cielo...")
Aonuma pauses, grinning. "I just don't know. If many people make many speculations ... some of them might be correct. Right now, I have to refrain from commenting on anything."("Molte persone fanno differenti speculazioni. Alcune potrebbero corrispondere. Al momento, devo evitare qualsiasi commento".)
Wii move
One aspect of the Wii version that Aonuma is more than happy to talk about is its control system: it will be the first Zelda title to use MotionPlus.
"With this attachment, your minute hand movements are more precisely reflected … You can feel it so naturally and so intuitively. It's not just an improvement over the movement of Link himself: the realisation of your more minute movements on the screen will expand the entire gameplay. I believe that we will be able to offer some great innovations in the new Legend of Zelda. Of course I have to refrain from giving any details, but we are contemplating altering the way the game progresses in comparison with all the past Legend of Zelda franchises." He looks apologetic again as he catches himself short of giving something away. "But I have to stop talking here."
Curriculum vitae
Age 46
Education
1988 Completed a master's degree in composition design from School of Design of the Faculty of Fine Arts, Tokyo National University of Fine Arts & Music
Career
1988 Started working for Nintendo. Has worked on the following titles: The Legend of Zelda: Ocarina of Time; The Legend of Zelda: Majora's Mask; The Legend of Zelda: The Wind Waker; The Legend of Zelda: Twilight Princess; The Legend of Zelda: Four Swords Adventures; The Legend of Zelda: Phantom Hourglass; The Legend of Zelda: Spirit Tracks
Fa quasi tenerezza, addirittura si scusa per un problema insignificante di un gioco di quasi 11 anni fa! L'intervista è interessante e nulla è rivelato riguardo il nuovo episodio di Zelda, ma la parte in grassetto è volutamente mascherata da congettura. Quando mai si è visto un Link che vola? Oh mamma...
Rebornman- Newser
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Re: Confermato il Wii Motion Plus per Zelda Wii
chissà...magari potrebbe avere a che fare con le aquile di Wind Waker...quelle che portavano la posta..ovviamente mi riferisco ad un eventuale seguito di Spirit Tracks.
Per quanto riguarda il nuovo Zelda, se in questa intervista Anouma ha ribadito l'uso del Motion Plus, significa che c'è qualcosa di molto più importante di cui non può parlare al momento...oppure significa che le novità sono finite qua
Ovviamente non ci crede nessuno
Per quanto riguarda il nuovo Zelda, se in questa intervista Anouma ha ribadito l'uso del Motion Plus, significa che c'è qualcosa di molto più importante di cui non può parlare al momento...oppure significa che le novità sono finite qua
Ovviamente non ci crede nessuno
Re: Confermato il Wii Motion Plus per Zelda Wii
Io pensavo a motion plus e volo nel prossimo episodio casalingo.
Rebornman- Newser
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Re: Confermato il Wii Motion Plus per Zelda Wii
Anche se non ho più 8 anni... pure io voglio Link volanteeee!!!!
Re: Confermato il Wii Motion Plus per Zelda Wii
Sarebbe interessante l'aggiunta del volo,magari link potrebbe ricevere qualche potere dagli eterei
Sisì94- Kazooie(Xmas Version)
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